Because I’m Country: Untamed

Detta är A.C. Burna (tv) och PT Primetime (th), tillsammans kallar dom sig Untamed och är från världens just nu typ hetaste rapstad: Huntsville, Alabama. PT är han som inte bara sjöng hooken på G-Sides My Aura utan även rockade den sjukt feta New Jack Swing-kostym-stilen i videon. Beatet är producerat av arkitekterna bakom Huntsvilles succé-sound*: producentduon Block Beattaz. Om ”branchen” (finns det fortfarande en sån?) visste vad den sysslade med skulle Block Beattaz producera åt ALLA just nu, men det gör dom inte (än?). Fast det kan mycket väl vara så med mening: När jag var på G-Sides spelning i Oslo förra helgen tog jag mod till mig o snackade lite med ena halvan av duon, CP The Dream (vafan e grejen me alla två-stora-bokstäver-namnen frrsten?), och han sa att deras taktik för framtiden var att fortsätta att arbeta med lokala artister. Well, bara dom fortsätter arbeta, punkt, så är jag glad.

Untamed – Country (prod. av Block Beattaz)

PS. Jag tror att jag hör lite Triggerman/Drag Rap väldigt lågt i bakgrunden på refrängen, är jag ensam om det?

PSS. Refrängens utsaga om att killarna ”keep a thick chick, because I’m country” har massa kropps-politiska implikationer som skulle vara gött att nysta i, men det orkar jag inte just nu.

* Och med ”succé” menar jag att det låter fantastiskt, de e inte som att nån från Huntsville har blivit rik på rap. Än(?).

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “Because I’m Country: Untamed”

  1. Juice Mannen Hugo Says:

    Hur gick det för 6 Tre Gangsta? Fresh blev väl en minihit, han kanske sålde lite ringsignaler där.. Han är nog närmst rikdom hittills..

    Den här ä fät, den har dödat min ipod idag.

Kommentera

