NHT Boyz-Watch 2010: Nämen hej Traxamillion!

San Quinn feat. Big Rich & Boo Banger – San Francisco Anthem (2006)

Alltså, om man inte gillar denna låten så e man ju inte, som man säger i Göteborg, riktigt riktig. Den är producerad av Traxamillion och det är han som är kopplingen till vad det egentligen ska handla om här: en grupp som kallar sig NHT Boyz. NHT står för ”No House Training” (FETT namn) och består av Chip$ Black (också rätt fett namn), Nickatine (helt okej-fett namn) samt Knowledge (fullständigt värdelöst, för att inte tala om totalt o-googlings-bart, namn) och är från Oakland CA. Jag blev introducerad för gruppen av  Hugo som också har styrt ihop ett bra introduktionsinlägg till gruppen på sin blogg. Vad har då jag att tillägga? Just det, att dom har en ny låt ute på internetz producerad av just Traxamillion, vilket kanske/kanske inte är ett tecken på att dom är på väg att slå. Låten samplar 50 Cents fetaste line ever (typ): ”DAAAAAMN homie, in highschool you was the MAAAAAN homie”, en line som jag inte fattar att ingen samplat tidigare (eller har ngn det? You tell me). Haffa:

NHT Boyz – Damn Homie (prod. av Traxamillion) (länk via digitaldripped.com)

Några till videos o lite mer svammel efter hoppet:

Oh Lets Do It freestyle

Den här videon e lite skum, alla rappar om that gangster shit men ser skitglada ut o e totalt hype. Inget fel med det, jag gillar när folk e glada och visar att dom tycker de e kul att rappa, men, liksom, när den sista killen (som inte e med i gruppen) börjar rappa om att hans kompis åkt in i fängelse samtidigt som han har världens största flin på läpparna så känns det bara lite… inkonsekvent. Men vafan, det kanske helt enkelt är så att det är omöjligt att inte bli på gott humör av det. där. BEATET.

Stickup Kiddz – Turf Banga

Nickatine var tidigare (eller kanske parallellt, kanske tom fortfarande, ja har ingen aning) med i en annan grupp som hette/heter Stickup Kiddz. I den här videon står han i en gränd med bar överkropp och en planka, vilket såklart ger fett med pluspoäng. Fett beat e de också. Videon är regisserad av Aris Jarome som även gjort detta…

NHT Boyz – 6 In The Morning

… m-ä-s-t-e-r-v-e-r-k. När jag såg denna videon för första gången, smyg-packad på mousserande vin på ett hotellrum i Oslo, sa jag att det var det bästa jag sett i hela mitt liv. Nu i nyktert tillstånd tar jag ändå inte helt tillbaka det påståendet.

Etiketter: , , ,

3 svar to “NHT Boyz-Watch 2010: Nämen hej Traxamillion!”

  1. Juice Mannen Hugo Says:

    Fätt!
    Fätt!
    Fät sampling…
    Jag trodde förr att han stavade sitt namn typ Naledge, vilket ju hade varit mer googlingsbart, men har inte hittat nåt spår som tyder på att han nånsin stavade just så…

  2. Nino Brown Says:

    SF Anthem har jag pumpat ända sedan första gången du blogga om den. Den är SKITFET, tänkte skriva nått om den men nu har du ju hunnit före andra gången🙂.. Damn Homie är fet också…

  3. Juice Mannen Hugo Says:

    Fät sampling både på damb homie og sf anthem alltså.

Kommentera

