Mixtape: Allie Baby – Study Hall

Det här e ett mixtape jag har lyssnat på en hel del den här veckan. Allie Baby reppar Drum Squad, som är den allt hetare producenten Drumma Boys samling inte alls lika heta rappare, förutom då just Allie(och Gangsta Boo!). Detta är första gången jag hör talas om Allie men genom lite snabb youtube-research hittade jag den här videon från 2007 där hon rappar ”Walk up in this club and it’s hotter than a bitch, wall to wall packed tight, so all I feel is dick” vilket iaf ger mig fantastiska mental images…

Drumma Boy är Memphis men Allie är från New Orleans, och med på mixtapet finns gamla goa No Limit-drottningen Mia X som rappar om att hon numera är inne på fastigheter och hur ”the blueprint is my shoeprint, I layed the ground so southern bitches could spit their 2 cents”. Respekt. Andra highlights på mixtapet är t.ex. M.O.D. (Money Over Dick), Stomping Grounds, Cruisin (!!!) och så finns det en låt där Allie tycker att en kille ska låta ”the pussy hug ya”. Ladda hela mixtapet härifrån direkt eller ge åtminstone min favoritlåt en chans:

Allie – Bounce That Ass

Etiketter: , ,

Ett svar to “Mixtape: Allie Baby – Study Hall”

  1. Nicholas Says:

    Jag gillar Allie! Tack för tipset. Undrar om det här är början på en trend – att alla skivbolag och crews ska ha sin egen motsvarighet till Nicki Minaj.

Kommentera

