Screwed & Chopped: Mogge Sseruwagi AKA Masayah – Why

Som sagt: även om Sverige inte är bortskämt med jättemånga bra RnB-artister så har vi under åren ändå fått en del riktigt bra RnB-låtar. Detta är en av dom, Masayahs Why från 2002. Masayah, real name Mugamvwa Sseruwagi AKA Mogge, gör massa saker i TV o på andra håll hela tiden. Personligen, old az I am, kommer jag alltid ha en speciell plats för Mogge i mitt hjärta för att han va me i Tre Kronor när jag va liten. Jag har inte så mycket mer att säga här egentligen; Mogge har en riktigt bra röst, Why är en riktigt bra låt, och nu har jag har gjort den riktigt långsam.

Masayah – Why (Screwed & Chopped av petter417)

PS. För er som inte är bekanta med originalet så finns det att köpa på itunes. Det finns en video också, som ser underbart Hype Williams-aktigt ”dyr” ut så som videos ofta gjorde på den tiden. Det här sättet att göra musikvideos på, när man går all out med kontrasten och färgerna o allting ser så där ”slick” o blänkande ut, gillar jag verkligen. Mogge e ju alltid väldigt snygg men här ser han bra ut att jag glömmer bort skiter i att han faktiskt kör ”kille-me-gitarr”-grejen som kanske är den värsta kill-grejen jag överhuvudtaget vet.

PSS. Är detta förresten första (enda?) gången nån droppat the n-word i svensk RnB? #randomthought

Etiketter: , ,

6 svar to “Screwed & Chopped: Mogge Sseruwagi AKA Masayah – Why”

  1. Domin-O Says:

    Du har aldrig tänkt tanken att köra en s&c på Grejer m Fre…???pretty-please-with-you-on-top?

  2. petter417 Says:

    självklart! d kommer.
    Detta börjar ju bli ngt av en serie, typ ”bra svensk RnB genom åren”, o då kan man ju inte *inte* ha me ”Grejer”🙂

  3. Domin-O-livia Says:

    grrrrrreat jag väntar!

  4. true protein discount code free shipping Says:

    It’s perfect time to make some plans for the future and it’s time to be happy.
    I have read this post and if I could I desire to suggest you some interesting things or suggestions.

    Perhaps you could write next articles referring to this article.
    I wish to read more things about it!

  5. free itunes code giveaway Says:

    Appreciation for various other educational website. The best place in addition could I get that kind of info coded in such a ideal tactic? I’ve a opportunity that we’re basically at this point going on, i have been in the glimpse out to get such information.

  6. court transcription courses online Says:

    Yes! Finally something about manila.

Kommentera

