Random låt jag älskar: Juvenile & B.G. – Catch Yo Cut

Precis när beatet verkligen kickar igång i början av låten rappar B.G.: ”I fuck cousins, I fuck friends”. Jag trodde länge att han menade att han inte bangade att ligga med sina egna kusiner och kompisar, vilket jag tyckte lät så jävla tungt. ”Okej min syrra, där går gränsen, men annars bangar ja inte” liksom. Nu har ja insett att han antagligen menar att han inte bangar att ligga med hennes kusiner o kompisar, vilket ju inte e riktigt lika obrytt.

Hur de än e me den saken så är detta en av mina all-time-favourite ”hej ja ligger tvärmkt”-låtar, släppt 1999 på Juveniles album Tha G-Code, under slutet av Cash Money Records (första) storhetsperiod. Mannie Fresh = en av dom bästa rap-producenterna ever, allt han gjorde dom här åren e guld. Åh gud va avundsjuk ja e på dig om du aldrig har hört den här låten (OBS måste spelas högt):

Juvenile & B.G. – Catch Yo Cut (prod. av Mannie Fresh)

PS. Han som sticker fram i nedre högra hörnet av bilden e Turk, han e inte med på låten men han e för snygg för att klippas bort helt. Fast iofs, SVÅRT att se snygg ut när man står bredvid Juvenile o B.G…

Etiketter: , , , , ,

2 svar to “Random låt jag älskar: Juvenile & B.G. – Catch Yo Cut”

  1. sanna Says:

    asså, jag gillar också verkligen mannie fresh, men DÄR kan vi snacka ful kille. han får liksom gucci mane att se ”okej” ut.

  2. petter417 Says:

    True story –> För tio år sen fanns d en tråd på downsouth.com-forumet om vem i Cash Money en helst skulle *gifta* sig med. Mannie nämndes skrämmande många ggr.

Kommentera

