Låtar jag lyssnade på när jag tränade nyss

Så jag hade lite energi, för en gångs skull, o bestämde mig för att träna lite, alltså lyfta en femkilos-hantel som ligger här hemma men som ingen nånsin lyfter massor med gånger till musik. Detta är vad jag lyssnade på, medans jag tränade armar framför spegeln så att man kan kolla på sig själv samtidigt som man tränar o typ rappa med o sånt o se feeeeet ut fast jag e fett smal.

Balkan Brigaden – Mörda Dom

Balkan Brigaden är jävligt bra att lyfta vikter vikt till. Själva namnet är också jävligt bra. Dom borde göra en låt tillsammans med Kartellen o döpa den till ”Balkan Kartellen”, det hade varit ett riktigt jävla bra låtnamn.

JR Writer, Herb McGruff, A-Mafia & Hell Rell – Hardcore (Produced By: araabMUZIK)

Jag har haft ett gymkort en gång i mitt liv, det var förra våren och gällde en månad. På dom sammanlagt tre ggr jag var där gillade jag det, speciellt när dom spelade eurotechno. Jag lyssnade aldrig på egen musik för då levde fortfarande min ipod touch o den va skitjobbig att ha när man tränade, så jag tränade till det dom spelade, which was fine så länge dom spelade eurotechno men katastrof när dom spelade musik med gitarrer i. I came up in the 90ies så eurotechno e inget jag har problem med, 1992 kunde ni hitta mig på mellanstadiediscot på Weizelgrensplatsen SWAGGIN THE FUCK OUT in the middle of the dansgolv till t.ex.  den här.

I say that to say this: Jag❤ rap som samplar eurotechno. Thank you AraabMUZIK. Förutom beatet är Hell Rell ungefär lika fet som vanligt, lyssna när han rappar om den gången han kollade sin farsa i ögonen o förklarade att han inte ville lära sig ett yrke utan tänkte lära sig om granater istället. Sen pajjar han iofs lite sin egna stil när han rappar: ”I ‘m tryna fuck a talkshow-host… Tyra Banks” o i bakgrunden ad-libbar ”GET IT?” … Eh Ja vi fattar. Dåliga punchlines e iofs rätt hardcore.

Yo Gotti feat. Starlito – Cocaine Muzik

Ibland behöver man dra ner på tempot när man tränar. Detta e that smooth-R&B-refräng-shit som man t.ex. kan stretcha till. Denna e från CM5 (Cocaine muzik 5)-mixtapet som kom ganska nyss o som jag blev lite halvbesviken på eftersom CM4 och CM4.5 var så jävla feta. Så alltså, det är fortfarande rätt bra. En sak som man missar om man bara lyssnar på den här låten i den här youtube-versionen är när Bigga Rankin säger ”MEMPHIS… ELVIS HAD HIS TURN… NOW IT’S YO GOTTI NIGGA!” så ni fattar ju att ni borde ladda ner hela tapet så att ni kan ha det överfeta uttalandet i eran itunes (eller winamp…).

Starlito vägrar som vanligt att göra en dålig vers, supporta gärna hans senaste skiva om ni är på det humöret, de gjorde jag och jag är inte besviken.

 

PS Om det är någon som vill ha någon av dom här låtarna som mp3:or så skriv en kommentar så hookar jag.

PSS Läs BRYTBURKENS intervju med Balkan Brigaden. HISINGEN STAND UP osv

 

Etiketter: , , , , , , , , ,

4 svar to “Låtar jag lyssnade på när jag tränade nyss”

  1. brytburken Says:

    HISINGEN ISLAND STÄLL ER UP
    bigga up er själva för ni är sveriges bästa ö och BB är en av sveriges bästa grupper

  2. talladega Says:

    Fett. i like.
    Du jag har problem med att ladda ner dina låtar. vet inte varför.
    Skulle inte du kunna skicka Stor, Aleks och Mauro så hade jag blivit jätta glad.

    Måste säga att även om ja gillar aleks så tycker ja din version är bättre än hans.

    Peace
    Al Abama aka Talladega

  3. petter417 Says:

    Brytburken: word, men va tävlar vi mot egentligen? Gotland? Lidingö?

    Talladega: tnhx! ja ska se över dom där gamla länkarna när ja kommer hem sen, I got u

  4. servers, Says:

    Your in rank after that tips actual usable in my opinion. Thank you enormously a great deal ahead of time.

    Your erudition on this theme is excellent, I’m glad with
    the purpose of the following is located. Thank you another time!

Kommentera

