Screwed & Chopped: Stephen Simmonds – Tears Never Dry

Hej och välkomna till del tre i min serie Svenska RnB-Guld-låtar som jag Screwat och Choppat (här är Del 1 samt Del 2) som denna gång handlar om Stephen Simmonds (feat. Lisa Nilsson) Tears Never Dry från 1997. Stephen Simmonds ändå, vilken röst, och Lisa Nilsson, också fantastisk på den här låten. Damn vilken monster-hit det här var, trots, eller tack vare, det fullständigt nattsvarta mörkret i den här texten:

Nothing but your memory

Sorrow and grief, in the air that I breathe

So much pain that I can’t hide

I wanna try

But the tears never dry

Fuck Stephen jag känner exakt sådär. Men lyckligtvis inte exakt hela tiden.

Stephen Simmonds (med Lisa Nilsson) – Tears Never Dry (Screwed & Chopped av petter417)

PS. Det finns en omständighet med Stephen Simmonds som jag måste ta upp: Han är(var?) med i ett TV-program som heter Cirkus Möller med fucking jävla Måns Möller, en av dom vidrigaste komikerna i Sverige, och jag skulle kunna gå loss på en total rant om honom och varför jag hatar honom men min vän Kakan har redan uttryckt ungefär exakt vad jag känner för honom och hans program (där hon kallar Stephen Simmonds för Russel Simmonds LOL). Alltså, jag förstår att folk måste betala hyran o cashen måste in o respekt my hustle osv men Stephen Simmonds det gör ont i mig att se dig sitta där bredvid den där rasistiska homofoba fån-sexisten. It just does.

MEN Stephen, du har trots allt sjungit hooken på den bästa svenska raplåten på engelska OF ALL TIME (OF ALL TIME) så det väger upp. Lite.❤

Etiketter: , , , , , , ,

Ett svar to “Screwed & Chopped: Stephen Simmonds – Tears Never Dry”

  1. Screwed & Chopped: Orup – Regn Hos Mig « OH LET'S DO IT Says:

    […] tänkt presentera det här, min version av Orups Regn Hos Mig från 1989 , som del fyra i min serie ”Svenska RnB-GULD-låtar som jag Screwat och Choppat”. Men jag är inte så säker på att jag vill kalla det här RnB, detta är ju klassisk svensk pop, […]

Kommentera

