Wolfs Know How To Sing Too

Sen jag laddade ner Frank Oceans Nostalgia/ultra för typ exakt tio dagar sen har jag lyssnat på den varje dag, vissa dagar väldigt, väldigt, mycket. Det förvirrar mig lite grann. Det finns många sk. yttre markörer som gör att jag inte ”borde” gilla det här: Han sjunger om Coachella, han gör Mr Hudson-covers, bloggar som jag inte läser och antagligen inte gillar hypar honom*, han har ett väldigt trött ”åh brudar fattar ingentiiiing”-skit när han koketterar om att han lyssnar på Radiohead (#itssofreshthatyoulistentomorethanrap), han har en trädgård. Han är iofs med i OFWGKTA som jag inte alls e lika inne på som stora delar av rap-nörd-internet men som jag ändå gillar lite, trots att dom är skejtare o jag gillar verkligen inte skatare, + att jag gillat Tyler sen jag såg detta (är smyg-peppad på Goblin sen Yonkers)**.

Men skit i allt det, Frank Ocean. FUCK ME han kan sjunga. Och jag gillar många av texterna också, som i Songs For Women när han sjunger om en tjej som har slutat lyssna på låtarna Frank spelar in men blastar Drake och Trey Songz i hans bil, ”like she never heard of me”. När han sjunger ”la-da-da-da” med sprucken röst på bryggan är för övrigt kanske mitt favorit-ögonblick på hela skivan.

Andra höjdpunkter är Hotel California-covern American Wedding (som har lyckats slå sig in på ”25 mest spelade”-listan i mitt itunes, #ofalltimeOFALLTIME**, Novacane, Swim Good, Nature Feels, äh allt är bra förutom första låten som är för mesig för mig. Klicka på bilen o ladda ner:

* snackar såklart inte om dig Simon😉

** disclaimer: har bara haft itunes i typ ett år

Etiketter: , , , , ,

2 svar to “Wolfs Know How To Sing Too”

  1. Millan Says:

    Håller med! Mysryser genom alla låtar. Men American Wedding, näe, typiskt dig att gilla det svulstiga!

  2. Ronnie Says:

    Novacane-videon är årets video. #ofwgkta

Kommentera

