Så passa micken till nästa tjabo

State Crown – La Västra Nostra Anthem (Rico Won, Alibi, Gigo, Adoo, Lani Mo, Sam-E, Parham, Ivo, Flame, Meta Four, VIC,  Del och Sick-Art)

1. Damn Rico Won e så lik AraabMUZIK va. ”applåderna smattrar som askimsbadet” aaaaooooowwwwwww

2. Hur gammal e Alibi? fan ja minns när ja såg honom hustla sina cd-skivor (ja ni hör ju bara en sån sak) på den där skivaffären (som sagt) som låg mellan Brunnsparken o Kompassen, han hade en gul Ali G-aktig outfit på sig på skivomslaget (och i verkligheten, om ja minns rätt) o det är VERKLGIEN ingen diss för det här va långt innan Ali G ens fanns o den stilen va en helt vanlig rap-stil då. ”bruv been on dis ting for TIME” som man skulle sagt i London

När Alibi rappar om Fat Milk som var en klubb som var på ett ställe på kungsgatan som då hette Kompaniet som sen bytte namn ca 670 ggr o nu heter Pride (lol grej med de e att dom hade sin premiärhelg EXAKT samma grej som Pride i sthlm utan att, såvitt jag vet ha NÅTT att göra med Pridefestivalen) så kommer ja o tänka på att jag torskade med ett falskleg där en gång när ja va 17. lucky for me så blev jag inte polisanmäld, vilket jag vet att andra blev (asså KOM IGEN) men dom tog legget vilket va segt för mig eftersom det var mitt riktiga legg bara att jag hade satt på en annan siffra på födelseåret. I say that to say this: jag har FORTFARANDE inte skaffat ett nytt leg och detta är alltså över tio år sen  Har_Passet_På_Klubben_2011

(Marko aka Dj Confuze kör frrsten Club Soft på Pride nuförtiden, har inte varit där (än) men det verkar typ vara Fat Milk 2011 så, you know, AINT SHIT CHANGED BRUH🙂 )

3. Gigo från X.O. Så fett att se/höra honom igen. Sveriges tacksamhetsskuld till Chile för vad den chilenska invandringen till sverige har betytt för svensk rap är större än svenska statsskulden nånsin varit

4. Ken Rings gbg-favorit, Adoo. Jag gillar också den här snubben

5. Lani Mo is all about unity man, måste va första gången en Kartellen-affiliate viftar me en vit flagga🙂

6. ”Pappa tar över nu flytta på dig sitt småglin” wtf Sam-E du dissa just ca 2/3 av lineuppen på den här låten:/

7. HATAR när beats ”switchar” upp som den gör när Parham börjar rappa. Gör en ny låt om du vill ha d på ett nytt sätt vafan

8. IVO!!!!!! (AKA The Rapper Previously Known As ”Ivan” i XO) Bästa me hela låten för mig e att få höra ”blatten me fyra två fyra på halsen”, kommer va ett fan FOR LIFE endast på grund av DeregnA. Sitter me ett flin på läpparna hela Ivos vers

9. Flame (CIRCLE!!!!) kommer in o gör mig glad för han rappar på svenska o de har ja inte hört han göra innan MEN ja blir lite sur för nu switchar beatet igen o ska plötsligt låta lite ”klubb” :C Meeen blir glad igen av hur Flame säger ”ja e så flashig” (05:52)  SÅ GÖTEBORSKT😀

10. Detta e andra gången Meta Four spelar in rap-video inte bara i 417-området utan actually vid min hållplats (Vågmästareplatsen VA HÄNDZ okej jag bor inte kvar men är uppväxt där o mina föräldrar bor kvar va där senast idag, o dedär stället dom står på e rensat nu btw) men denna gången e ja ÄNNU gladare för nu rappar han på svenska😀 hallå ja veeeet att ja tjatar men ja har så svårt att bli engagerad av svensk rap på engelska att ja på riktigt hellre hör Meta Four rappa på serbiska trots att ja inte fattar ett ord (eh okej ja fattar vissa svordomar)

11. o här kommer VIC o beatet switchar IGEN o lägger på ett ”djupt” piano… asså e d en beat eller en musikal?? (hallå ja e rätt hard 2 please när det kommer till det här, detta e tex enda beat-switchen in the history of rap som ja gillar

12. ”Del”? inte ett optimalt goggle-namn mannen. hallå har verkligen brats FORTFARANDE rosa skjortor?

13. aooooooowww min favorit red-bull-rappare som inte ens fyllt sexton än, Sick Art, rappar OCKSÅ på svenska här o mördar det ”skriver 24/7, vill ha crib inget hyreshus” well fortsätt rappa såhär så kanske d kan bli verklighet.. Eller nä, finns inga  sånna pengar i svensk rap men men

14. Vila I Frid 63 detta väcker massa minnen men that’s another blog-post entirely

WEST WEST Y’ALL

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 svar to “Så passa micken till nästa tjabo”

  1. pmog Says:

    asså jag undrade senast i morse när du skulle skriva ett inlägg om den låten/videon så hade du gjort d😀

  2. Gustav Almestad Says:

    +1 på beatswitch, va i helvete folket.

  3. brytburken Says:

    kul att nästan alla dödar det, men beatet/ refrängen/ videon kunde gjorts bättre

Kommentera

