GOR ft. Bigry Mac, Allyawan & FJ – Måste Göra Ont

OK erkänner e lite full MEN: hör ni va fett detta är??? Beatet, refrängen (OooooooOOOOooOH.. HaHAHA) o rappen… allt e ju skitfett! Bigry Mac och Allyawan har ju rappat ihop förr och här gör dom det med två skåningar, GOR e han som rappar sista versen o FJ e han som sjunger hooken och det får han GÄRNA göra igen asså. (fan va gött att höra göteborska o skånska på samma låt btw) Jag måste ärligt säga att jag sov på Allyawan alldeles för länge, men sen Stormen Före Lugnet har jag verkligen fattat grejen, och just nu sätter jag nog honom som topp tre i hela landet faktiskt. Sen är jag är alltid glad att höra nytt från Bigry Mac, har stora förhoppningar inför hans framtid. Enda-stationen-i-spårvagnsnätet-som-är-under-jord AKA Hammarkullen bara fortsätter att föda upp nya svinbra rappare. Kanske den där långa rulltrappan, mkt tid att tänka på rim?

När jag pratade (OK chattade) med Bigry Mac om den här låten alldeles nyss berättade han att den kom till genom att han o Allyawan hookade med GOR & FJ i och med en spelning i Eslöv, och att låten kom till sponant på plats. Jag tycker det hörs, det är avslappnat men on point, och det är precis det här Göteborgs-rap behöver just nu, folk som bara rappar på o rappar på, överallt med vem som helst, hela tiden, all day every day …2012 ”NU KÖR VI” som Frida sa 

Nära skjuter ingen hare, men jag träffar den bredvid

Etiketter: , , ,

Kommentera

